ikona rejsy do Szwecji
Kup bilet online 5 % taniej

Ważne informacje

Zakup biletu online
pokaż zamknij

W jaki sposób mogę dokonać rezerwacji?

Rezerwacji można dokonać:


  • przez Internet, na naszej stronie www.unityline.pl lub wysyłając e-maila na rezerwacje@unityline.pl
  • telefonicznie, pod numerem 91 35 95 600
  • w siedzibie jednego z naszych Agentów


Rezerwacja jest bezpłatna.

Jakie dane muszę podać przy dokonywaniu rezerwacji?


Dokonując rezerwacji należy wybrać datę i godzinę wypłynięcia oraz określić rodzaj rejsu (przejazd z samochodem lub przejazd pasażera pieszego). Przy rezerwacji telefonicznej należy podać imiona i nazwiska pasażerów, rok urodzenia każdej osoby, numery rejestracyjne pojazdów oraz telefon kontaktowy. Przy rezerwacji internetowej dodatkowo należy podać adres zamieszkania i adres email.

Czy trzeba rezerwować kabinę?

Rezerwacja kabiny nie jest obowiązkowa, można ją również nabyć 30 min. po odpłynięciu promu w recepcji (o ile będzie dostępna). Zachęcamy jednak do zakupu kabiny ze względu na komfort podróży.

Na ile wcześniej trzeba dokonać rezerwacji?


Nie ma obowiązku wcześniejszej rezerwacji - bilet można nabyć w Świnoujściu przed opłynięciem promu (nie dotyczy wybranych ofert specjalnych). Oferty specjalne, rezerwacje telefoniczne i internetowe muszą być dokonane co najmniej 1 dobę roboczą przed odpłynięciem promu.

Czy mogę otrzymać fakturę?


Tak. Fakturę można otrzymać w miejscu opłacenia rezerwacji. Jeśli rezerwacja została opłacona na terminalu w Świnoujściu lub Ystad, to przy zapłacie należy poinformować o chęci uzyskania takiego dokumentu. Jeśli rezerwacja została opłacona w Biurze Podróży, należy zgłosić się do tego biura wraz z paragonem potwierdzającym płatność. W przypadku rezerwacji opłaconych przelewem lub przez Internet, prośbę o wystawienie faktury należy odesłać na adres email: fakturyprom@unityline.pl

Czy mogę otrzymać potwierdzenie rezerwacji dokonanej telefonicznie na maila?


Można otrzymać potwierdzenie na e-maila, dokonując rezerwacji telefonicznej. Należy poprosić o to konsultantkę/konsultanta zakładającą rezerwację.

Zgubiłem numer rezerwacji. Jak mogę go odzyskać?


Prośba o odzyskanie numeru rezerwacji musi być skierowana pisemnie. Należy napisać e-maila na rezerwacje@unityline.pl z prośbą o przesłanie takiego numeru. W mailu tym należy podać na jakie dni i na jakie promy robiona była rezerwacja, podać dane pasażerów i ewentualny numer rejestracyjny auta.

Czy można otrzymać historię swoich podróży promami z lat poprzednich?


Nie wydajemy potwierdzeń rezerwacji oraz duplikatów biletów z podróży promami z lat poprzednich. Potwierdzeniem odbycia podróży jest bilet lub faktura wystawiona na wskazanie podróżnego na podstawie dokumentu zakupu - paragon. Fakturę wystawia się nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę.

Zmiana rezerwacji
pokaż zamknij

Czy można dokonać zmian w rezerwacji?


Tak. Wszelkie zmiany danych (daty wyjazdu/powrotu, dodanie/odjęcie ilości osób itp.) powinny być zgłoszone przez Pasażera nie później niż 24 godziny robocze przed rozpoczęciem rejsu. W przypadku wszystkich ofert samochodowych, nazwiska osób powinny być zgłoszone w dniu dokonywania rezerwacji lub nie później niż 24 godziny robocze przed rozpoczęciem rejsu. W dniu wyjazdu wszystkie dodatkowe, nie zgłoszone z wyprzedzeniem osoby, będą musiały wykupić bilet pasażerski wg stawki cennikowej.


Zmiana oferty lub rezygnacja z części aranżacji po wystawieniu voucheru jest traktowana jako zwrot w całości tego voucheru i wykupienie nowego.

Czy można anulować rezerwację i czy ponoszę w związku z tym jakieś koszty?

Anulowanie zakupionego vouchera i zwrot w całości zakupionego voucheru (oprócz ofert specjalnych) może nastąpić nie później niż 24 godziny robocze przed rozpoczęciem podróży i tylko w miejscu jego wystawienia na podstawie paragonu fiskalnego. Na promie nie dokonuje się zwrotów finansowych. Anulowanie rezerwacji nieopłaconej może nastąpić w każdej chwili bez ponoszenia żadnych kosztów. 

Czy mogę dokonać zmiany w rezerwacji bez podania jej numeru?


W związku z ustawą o ochronie danych osobowych wszelkie zmiany w rezerwacji można dokonać tylko i wyłącznie poprzez podanie numeru rezerwacji, w innych szczególnych przypadkach drogą pisemną na adres rezerwacje@unityline.pl

Płatności
pokaż zamknij

Co to jest dodatek paliwowy?

Dodatek paliwowy jest to opłata związana ze wzrostem i zmianą cen paliw na rynku. 

Czy muszę wcześniej opłacić rezerwację?

W przypadku ofert podstawowych nie ma obowiązku wnoszenia wcześniejszej opłaty, wybrane oferty specjalne muszą być opłacane na co najmniej 1 dobę roboczą przez planowanym wyjazdem.

W przypadku rezerwacji przejazdów na wybrane dni w okresach 31/03-7/05.; 14/06.-3/09.; 15/12/2017-14/01/2018 obowiązuje warunek opłacenia rezerwacji w ciągu 7 dni od jej dokonania. Nie opłacenie rezerwacji w wymaganym terminie będzie skutkowało jej automatycznym anulowaniem.


W przypadku opłacenia rezerwacji  Klient jest uprawniony do zwrotu przedpłaty tylko w przypadku anulowania rezerwacji nie później niż na 14 dni przed dniem rozpoczęcia planowanego przewozu. W przypadku anulowania Rezerwacji przez Klienta w terminie późniejszym przedpłata nie podlega zwrotowi. W takiej sytuacji Klient jest uprawniony jedynie do zmiany Rezerwacji na inny termin uzgodniony z Przewoźnikiem i zaliczenia przedpłaty na poczet przewozu w zmienionym terminie.

Jak mogę zapłacić za rezerwację?

Płatności można dokonać:


  • w dniu wyjazdu na obu terminalach
  • w biurze podróży Unity Travel w Szczecinie
  • u jednego z wybranych partnerów
  • przelewem na konto Raiffeisen Bank Polska S.A Nr 34 1750 1077 0000 0000 2287 7647 (wpłaty w złotych) oraz  10 1750 1077 0000 0000 2293 3272 (wpłaty w koronach szwedzkich). W tytule przelewu prosimy wpisywać numer Państwa rezerwacji.
  • można tez opłacić swój bilet online podczas dokonywania rezerwacji na naszej stronie internetowej.

W jakiej walucie można płacić na terminalu zarówno po stronie szwedzkiej jak i polskiej?


Po stronie polskiej przyjmowane są płatności gotówką w polskich złotych oraz koronach szwedzkich. Po stronie szwedzkiej przyjmowane są korony szwedzkie w pierwszej kolejności. W kasie przyjmowana jest również inna waluta niż korony szwedzkie, lecz po pobraniu dodatkowej opłaty manipulacyjnej za przewalutowanie.

Czy mogę płacić kartą na miejscu za rezerwację?

Tak, można płacić kartami płatniczymi na obu terminalach.

Czym mogę płacić na promie? W jakiej walucie i czy jest kantor?

Na promie podczas rejsu można płacić gotówką (w złotówkach lub w koronach szwedzkich), bądź kartą kredytową (tylko na promie Polonia i Skania). Na promie znajduje się również kantor, w którym można wymienić obce waluty.

W jakich biurach podróży w Polsce i zagranicą mogę założyć / wykupić rezerwację?


Tu możesz zobaczyć listę naszych Agentów.
Można również uzyskać informacje na ten temat pod numerem telefonu 091 35 95 600.

Jak realizowana jest oplata online?


Opłata za rezerwację, w tym płatność za bilet, jest dokonywana kartą płatniczą oraz przelewem bankowym za pośrednictwem firmy eCard.


Obsługiwane karty płatnicze w Systemie On-line to: VISA, MasterCard, EuroCard.


Obsługiwane przelewy bankowe: mTransfer (mBank), mPay, Płacę z Interligo, MultiTransfer (MultiBank), Przelew24 (BZWBK), ING Bank Śląski, Płać z Nordea, Przelew z BPH, Pekao24 (Bank Peako S.A.), iPKO (Bank PKO BP), Moneybookers,  SEZAM (Bank BPH SA), MilleNet (Millennium Bank), Deutsche Bank PBC S.A., KB24 (Kredyt Bank S.A.), Lukas Bank, InvestBank, Fortis Bank, Bank Ochrony Środowiska, Volkswagen Bank Polska.

Czy mogę otrzymać fakturę?


Tak. Jeśli rezerwacja została opłacona na terminalu w Świnoujściu lub Ystad, to przy zapłacie należy poinformować o chęci uzyskania takiego dokumentu. Jeśli rezerwacja została opłacona w Biurze Podróży, należy zgłosić się do tego biura wraz z paragonem potwierdzającym płatność. W przypadku rezerwacji opłaconych przelewem lub przez Internet, prośbę o wystawienie faktury należy odesłać na adres email: fakturyprom@unityline.pl

Odprawa
pokaż zamknij

Kiedy należy zgłosić się do odprawy biletowej?


Odprawa Pasażerów oraz pojazdów rozpoczyna się na 90 min. przed planowanym odejściem promu.


Odprawa kończy się:


  • dla Pasażerów pieszych 15 min. przed planowanym odejściem promu;
  • dla Pasażerów zmotoryzowanych 30 min. przed planowanym odejściem promu.

Jakie dokumenty potrzebne są przy odprawie?


Pasażerowie powinni mieć przy sobie ważny dowód osobisty lub paszport. Szczegółowe informacje można uzyskać dzwoniąc do infolinii Straży Granicznej w Warszawie pod numerem 022 500 40 00

Na jakiej podstawie mogą przekroczyć granicę dzieci, które nie posiadają żadnych dokumentów tożsamości?


Dzieci nie posiadające żadnego dokumentu tożsamości nie mogą przekroczyć granicy - powinny posiadać paszport lub tymczasowy dowód osobisty. Szczegółowe informacje można uzyskać dzwoniąc do infolinii Straży Granicznej w Warszawie pod numerem 022 500 40 00.

Jakie są regulacje celne dotyczące przewozu rzeczy (żywność, alkohol, papierosy)?


W Unii Europejskiej istnieją pewne granice między przewozem towarów w celach prywatnych i handlowych. Pełnoletnia osoba może wwieźć bez cła:


Wyroby tytoniowe

  • 800 papierosów do Szwecji/Polski
  • 400 cygaretek
  • 200 cygar
  • 1 kg tabaki lub tytoniu


Wyroby alkoholowe

  • 10 litrów alkoholu powyżej 22%
  • 20 litrów alkoholu 15-22%
  • 90 litrów wina (ale nie więcej niż 60 litrów wina musującego)
  • 110 litrów piwa

Szczegółowe informacje można uzyskać dzwoniąc do Izby Celnej pod numerem (58) 666 93 93.

Jakie są warunki przejazdu dziecka?


Dzieci, które nie ukończyły lat 13 mogą podróżować jedynie pod opieką dorosłych. W innych przypadkach wymagana jest pisemna zgoda rodzica/opiekuna na samodzielną podróż. W pisemnej zgodzie za samodzielną podróż powinny być umieszczone przynajmniej następujące dane: dane osobowe oraz informacje teleadresowe rodziców/opiekunów wysyłających dziecko, jak również rodziców/opiekunów uprawnionych do odbioru dziecka. Ze względów bezpieczeństwa dzieci, które nie ukończyły lat 13 podróżujące promem samodzielnie, muszą mieć wykupioną kabinę do własnej dyspozycji. Pracownicy promu nie ponoszą odpowiedzialności za pozostawione dzieci bez opieki osoby dorosłej. Osoba dorosła podróżująca z dzieckiem do lat 13 zobowiązana jest do wykupienia całej kabiny. Każde dziecko musi posiadać ważny paszport lub tymczasowy dowód osobisty.

Pasażerowie, którzy nie ukończyli 16 lat, podróżujący samodzielnie (bez opieki dorosłych), ze względów bezpieczeństwa zobowiązani są do wykupienia całej kabiny wyłącznie dla siebie.

Co się stanie jeśli spóźnię się na odprawę?


Prom odpływa planowo, nie czeka na klientów, odprawa kończy się na pół godziny przed odpływem, bilety osób które nie przybyły o czasie tracą ważność.

Dojazd do terminali
pokaż zamknij

Jak dojechać na terminal?


Mapa dojazdu na terminal promowy znajduje się na stronie internetowej Unity Line:

Dojazd do terminali

W jakich godzinach jest czynny terminal?


Terminal w Świnoujściu jest czynny w godz. 6:00 - 24:00.

Kasy w Świnoujściu i Ystad są czynne w następujących godzinach:


Rejsy dzienne:

  • Terminal Świnoujście - od godz. 7:00 do 12:45
  • Terminal Ystad - pon-pt: od godz. 08:00 do 22:15; sob-nd: 11.30 do 13.15


Rejsy wieczorne:

  • Terminal Świnoujście - od godz. 16:00 do 22:45
  • Terminal Ystad - pon-pt: od godz. 08:00 do 22:15; sob-nd: 19.30 do 22.15


Czy w pobliżu terminalu znajduje się parking?


Na terminalu znajduje się zarówno parking strzeżony jaki i nie strzeżony.

Czy na terminalu/promie dostępne są wózki inwalidzkie? Czy są one dostępne dla pasażerów podczas rejsu?


Prom posiada wózek inwalidzki , do dyspozycji klienta w razie potrzeby.
Informacje o rezerwacji wózka trzeba zgłosić wcześniej pod numerem telefonu
091 35 95 600.

Gdzie znajdują się kasy cargo? Czy na tym samym terminalu?


W Świnoujściu kasy cargo znajdują się w osobnym budynku na ulicy Fińskiej 7, kasa pasażerska znajduje się na ulicy Dworcowej 1. W Ystad kasy cargo znajdują się w jednym budynku.

Rozkład rejsów
pokaż zamknij

Szczegółowy rozkład rejsów znajduje się na stronie:


Rozkład rejsów

Przewóz pojazdów i zwierząt
pokaż zamknij

Czy mogę wjechać na prom samochodem z instalacją gazową?


Samochody mogą posiadać wbudowaną instalację gazową. Nie jest dozwolone przewożenie benzyny w kanistrach i innych pojemnikach oraz napełnionych butli z gazem (propan-butan).

Mam auto ponadwymiarowe, czy mogę dokonać rezerwacji?


W sekcji pasażerskiej można dokonywać rezerwacji na auta do 14 m długości i do 3,5 tony wagi całkowitej.Taryfy uwzględniające przewóz samochodu mają zastosowanie tylko i wyłącznie do pojazdów, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony oraz których długość nie przekracza 10 m (w przypadku pojazdów z przyczepą, zestawów samochód plus przyczepa kempingowa - długość zestawu nie może przekraczać 14 m). Wszystkie auta powyżej tych gabarytów muszą mieć robioną rezerwację w dziale Cargo, pod numerem telefonu 091 321 61 57.

Czy mogę podróżować z psem lub kotem?


Dopuszcza się przewóz zwierząt. Pasażer przewożący zwierzęta domowe (również w klatkach, koszach) zobowiązany jest wykupić, do swojej dyspozycji, wyznaczoną kabinę na promie jednocześnie odpowiada za jej stan sanitarny. W przypadku braku takiej kabiny na wybrany rejs nie ma możliwości przewozu zwierząt domowych. Ilość kabin przystosowanych do przewozu zwierząt jest ograniczona. W miejscach ogólnodostępnych, pasażer podróżujący z psem, ma obowiązek trzymania psa na smyczy i w kagańcu. Pasażer zobowiązany jest do zapoznania się z przepisami weterynaryjnymi danego kraju oraz do załatwienia we własnym zakresie wszystkich dokumentów niezbędnych do wwiezienia zwierzęcia do kraju przeznaczenia.

Czym różni się kabina przystosowana do przewozu zwierząt od kabiny zwykłej?


Kabina odpowiednia do podróżowania ze zwierzęciem, standardem niczym nie odbiega od zwykłej kabiny (wyjątek: podłoga jest bez wykładziny). Kabiny takie zwykle mieszczą się blisko otwartego pokładu i znajduje się w nich legowisko.

Skargi
pokaż zamknij

Gdzie mogę złożyć skargę na przewoźnika promowego?


Organy właściwe dla rozpatrywania skarg pasażerów na przewoźnika w Polsce (dla portu w Szczecinie) i Szwecji.


Organ polski:

Urząd Morski w Szczecinie

Pl. Batorego 4, 70-207 Szczecin


Organ szwedzki:

The Swedish Consumer Agency/KO

Tage Erlandergatan 8A, 651 02, Box 48 Karlstad

Regulaminy
pokaż zamknij
DO GÓRY

Ważne informacje

Oferta cargo

O Unity Line

Dołącz do nas

Strefa agenta Zaloguj się Wersja mobilna