Informacje dla pasażera

  • W jaki sposób mogę dokonać rezerwacji?

    Rezerwacji można dokonać:

    • przez Internet, na naszej stronie www.unityline.pl lub wysyłając e-maila na rezerwacje@unityline.pl
    • telefonicznie, pod numerem:+48 91 88 02 909
    • w siedzibie jednego z naszych Agentów

    Na ile wcześniej trzeba dokonać rezerwacji?

    • Nie ma obowiązku wcześniejszej rezerwacji - bilet można nabyć w Świnoujściu przed opłynięciem promu (nie dotyczy wybranych ofert specjalnych). Oferty specjalne, rezerwacje telefoniczne i internetowe muszą być dokonane co najmniej 1 dobę roboczą przed odpłynięciem promu.

    Zgubiłem numer rezerwacji. Jak mogę go odzyskać?

    • Prośba o odzyskanie numeru rezerwacji musi być skierowana pisemnie. Należy napisać e-maila na rezerwacje@unityline.pl z prośbą o przesłanie takiego numeru. W mailu tym należy podać na jakie dni i na jakie promy robiona była rezerwacja, podać dane pasażerów i ewentualny numer rejestracyjny auta.

    Czy można otrzymać historię swoich podróży promami z lat poprzednich?

    • Nie wydajemy potwierdzeń rezerwacji oraz duplikatów biletów z podróży promami z lat poprzednich. Potwierdzeniem odbycia podróży jest bilet lub faktura wystawiona na wskazanie podróżnego na podstawie dokumentu zakupu - paragon. Fakturę wystawia się nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę.

    Czy można dokonać zmian w rezerwacji?

    • Tak. Wszelkie zmiany danych (daty wyjazdu/powrotu, dodanie/odjęcie ilości osób itp.) powinny być zgłoszone przez Pasażera nie później niż 24 godziny robocze przed rozpoczęciem rejsu. W przypadku wszystkich ofert samochodowych, nazwiska osób powinny być zgłoszone w dniu dokonywania rezerwacji lub nie później niż 24 godziny robocze przed rozpoczęciem rejsu. W dniu wyjazdu wszystkie dodatkowe, nie zgłoszone z wyprzedzeniem osoby, będą musiały wykupić bilet pasażerski wg stawki cennikowej.
    • W związku z ustawą o ochronie danych osobowych wszelkie zmiany w rezerwacji można dokonać tylko i wyłącznie poprzez podanie numeru rezerwacji, w innych szczególnych przypadkach drogą pisemną na adres rezerwacje@unityline.pl
    • Anulowanie zakupionego vouchera i zwrot w całości zakupionego voucheru (oprócz ofert specjalnych) może nastąpić nie później niż 24 godziny robocze przed rozpoczęciem podróży i tylko w miejscu jego wystawienia na podstawie paragonu fiskalnego. Na promie nie dokonuje się zwrotów finansowych. Anulowanie rezerwacji nieopłaconej może nastąpić w każdej chwili bez ponoszenia żadnych kosztów.
  • Jak mogę zapłacić za rezerwację?

    Płatności można dokonać:

    • w biurze podróży Unity Line w Szczecinie
    • u jednego z wybranych partnerów
    • przelewem na konto BNP Paribas Bank Polska S.A. Nr 34 1750 1077 0000 0000 2287 7647 (wpłaty w złotych) oraz  10 1750 1077 0000 0000 2293 3272 (wpłaty w koronach szwedzkich). W tytule przelewu prosimy wpisywać numer Państwa rezerwacji.
    • można tez opłacić swój bilet online podczas dokonywania rezerwacji na naszej stronie internetowej.

    W jakiej walucie można płacić na terminalu zarówno po stronie szwedzkiej jak i polskiej?

    • Po stronie polskiej przyjmowane są płatności gotówką w polskich złotych oraz koronach szwedzkich. Po stronie szwedzkiej przyjmowane są korony szwedzkie w pierwszej kolejności. W kasie przyjmowana jest również inna waluta niż korony szwedzkie, lecz po pobraniu dodatkowej opłaty manipulacyjnej za przewalutowanie.

    Czy mogę płacić kartą na miejscu za rezerwację?

    • Tak, można płacić kartami płatniczymi na obu terminalach.
      Na terminalu w Ystad - pobierana jest opłata za rezerwacje w koronach szwedzkich, bez możliwości opłaty w polskich złotych.
      Na terminalu w Świnoujściu – pobierana jest opłata za rezerwację w polskich złotych.

    Czym mogę płacić na promie? W jakiej walucie?

    • Na promie podczas rejsu można płacić gotówką (w złotówkach lub w koronach szwedzkich), bądź kartą kredytową (tylko na promie Polonia i Skania).

    Jak realizowana jest oplata online?

    • Opłata za rezerwację, w tym płatność za bilet, jest dokonywana kartą płatniczą oraz przelewem bankowym za pośrednictwem firmy eCard.
    • Obsługiwane karty płatnicze w Systemie On-line to: VISA, MasterCard, EuroCard.
    • Obsługiwane przelewy bankowe: mTransfer (mBank), mPay, Płacę z Interligo, MultiTransfer (MultiBank), Przelew24 (BZWBK), ING Bank Śląski, Płać z Nordea, Przelew z BPH, Pekao24 (Bank Peako S.A.), iPKO (Bank PKO BP), Moneybookers,  SEZAM (Bank BPH SA), MilleNet (Millennium Bank), Deutsche Bank PBC S.A., KB24 (Kredyt Bank S.A.), Lukas Bank, InvestBank, Fortis Bank, Bank Ochrony Środowiska, Volkswagen Bank Polska.

    Czy mogę otrzymać fakturę?

    • TAK – informacje na temat faktur podajemy poniżej:
    • Informujemy, że od dnia 01.01.2021paragon fiskalny z NIP kontrahenta do kwoty 450 zł (włącznie), na mocy art. 106e ust.5 pkt 3 ustawy o VAT, stanowi fakturę uproszczoną. Zatem wystawienie faktury, jak miało to miejsce do tej pory, nie będzie możliwe.
    • Jeśli rezerwacja została założona telefonicznie, w Biurze Podróży Unity Line, na terminalu w Świnoujściu /Ystad lub u jednego z naszych agentów, to należy poinformować nas o chęci otrzymania faktury oraz podać dane do jej wystawienia na adres: fakturyprom@unityline.pl
    • Jeśli rezerwacja została opłacona w Biurze Podróży Unity Line, na terminalu w Świnoujściu /Ystad lub u jednego z naszych agentów, to przed dokonaniem zapłaty należy poinformować osobę przyjmującą płatność o chęci otrzymania faktury oraz podać jej dane do wystawienia dokumentu. W przypadku niedopilnowania tej procedury przez klienta, faktura nie zostanie wystawiona.
    • W przypadku rezerwacji opłaconych przelewem lub przez Internet, prośbę o wystawienie faktury należy przesłać bezpośrednio na adres email: fakturyprom@unityline.pl
    • W związku z nowelizacją ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 4 lipca 2019r, ustawodawca wprowadził ograniczenia w zakresie możliwości wymiany paragonów na faktury.
    • Zgodnie z treścią nowych przepisów, w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej potwierdzonej paragonem fiskalnym fakturę na rzecz podatnika podatku lub podatku od wartości dodanej wystawia się wyłącznie, jeżeli paragon potwierdzający dokonanie tej sprzedaży zawiera numer (NIP), za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej. Oznacza to, że od 1 stycznia 2020 r. wystawianie faktury do paragonu jest możliwe tylko wtedy, gdy na paragonie znajduje się NIP nabywcy.”
  • Kiedy należy zgłosić się do odprawy biletowej?

    • Odprawa Pasażerów oraz pojazdów rozpoczyna się na 120 min. przed planowanym odejściem promu.
    • Odprawa kończy się:
    • dla Pasażerów pieszych 15 min. przed planowanym odejściem promu;
    • dla Pasażerów zmotoryzowanych 30 min. przed planowanym odejściem promu.

    Jakie dokumenty potrzebne są przy odprawie?

    • Pasażerowie powinni mieć przy sobie ważny dowód osobisty lub paszport. Szczegółowe informacje można uzyskać dzwoniąc do infolinii Straży Granicznej w Warszawie pod numerem 022 500 40 00

    Co się stanie jeśli spóźnię się na odprawę?

    • Prom odpływa planowo, nie czeka na klientów, odprawa kończy się na pół godziny przed odpływem, bilety osób które nie przybyły o czasie tracą ważność.

    W jakich godzinach jest czynny terminal?

    • Terminal w Świnoujściu jest czynny w godz. 6:00 - 24:00.

    Kasy w Świnoujściu i Ystad są czynne w następujących godzinach:

    • Rejsy dzienne:

    Terminal Świnoujście - od godz. 7:00 do 12:45
    Terminal Ystad - pon-pt: od godz. 08:00 do 22:15; sob-nd: 11.30 do 13.15

    • Rejsy wieczorne:

    Terminal Świnoujście - od godz. 16:00 do 22:45
    Terminal Ystad - pon-pt: od godz. 08:00 do 22:15; sob-nd: 19.30 do 22.15


    Jaki jest adres (bramki/odprawy) Terminala do wpisania w nawigacji?

    • Terminal w Świnoujściu: Lokalizacja GPS: N53°54'3" E14°15'33"
    • Terminal w Ystad: Lokalizacja GPS: N55°25'32" E13°49'48"
  • Na jakiej podstawie mogą przekroczyć granicę dzieci, które nie posiadają żadnych dokumentów tożsamości?

    • Dzieci nieposiadające żadnego dokumentu tożsamości nie mogą przekroczyć granicy - powinny posiadać paszport lub tymczasowy dowód osobisty. Szczegółowe informacje można uzyskać dzwoniąc do infolinii Straży Granicznej w Warszawie pod numerem 022 500 40 00.

    Jakie są warunki przejazdu dziecka?

    • Dzieci, które nie ukończyły lat 12 mogą podróżować jedynie pod opieką dorosłych. W innych przypadkach wymagana jest pisemna zgoda rodzica/opiekuna na samodzielną podróż. W pisemnej zgodzie za samodzielną podróż powinny być umieszczone przynajmniej następujące dane: dane osobowe oraz informacje teleadresowe rodziców/opiekunów wysyłających dziecko, jak również rodziców/opiekunów uprawnionych do odbioru dziecka. Ze względów bezpieczeństwa dzieci, które ukończyły lat 12 podróżujące promem samodzielnie, muszą mieć wykupioną kabinę do własnej dyspozycji. Pracownicy promu nie ponoszą odpowiedzialności za pozostawione dzieci bez opieki osoby dorosłej. Osoba dorosła podróżująca z dzieckiem do lat 12 zobowiązana jest do wykupienia całej kabiny. Każde dziecko musi posiadać ważny paszport lub tymczasowy dowód osobisty.
    • Pasażerowie, którzy ukończyli 12 lat, a nie ukończyli 16 lat, podróżujący samodzielnie (bez opieki dorosłych), ze względów bezpieczeństwa zobowiązani są do wykupienia całej kabiny wyłącznie dla siebie.
  • Czy mogę podróżować z psem lub kotem?

    • Dopuszcza się przewóz zwierząt. Pasażer przewożący zwierzęta domowe (również w klatkach, koszach) zobowiązany jest wykupić, do swojej dyspozycji, wyznaczoną kabinę na promie jednocześnie odpowiada za jej stan sanitarny. W przypadku braku takiej kabiny na wybrany rejs nie ma możliwości przewozu zwierząt domowych. Ilość kabin przystosowanych do przewozu zwierząt jest ograniczona. W miejscach ogólnodostępnych, pasażer podróżujący z psem, ma obowiązek trzymania psa na smyczy i w kagańcu. Pasażer zobowiązany jest do zapoznania się z przepisami weterynaryjnymi danego kraju oraz do załatwienia we własnym zakresie wszystkich dokumentów niezbędnych do wwiezienia zwierzęcia do kraju przeznaczenia.

    Czym różni się kabina przystosowana do przewozu zwierząt od kabiny zwykłej?

    • Kabina odpowiednia do podróżowania ze zwierzęciem, standardem niczym nie odbiega od zwykłej kabiny (wyjątek: podłoga jest bez wykładziny). Kabiny takie zwykle mieszczą się blisko otwartego pokładu i znajduje się w nich legowisko.

    Jak zarezerwować przejazd ze zwierzęciem?

  • Gdzie mogę złożyć skargę na przewoźnika promowego?

    • Organy właściwe dla rozpatrywania skarg pasażerów na przewoźnika w Polsce (dla portu w Szczecinie) i Szwecji.

    Organ polski:

    Urząd Morski w Szczecinie

    Pl. Batorego 4, 70-207 Szczecin

    Organ szwedzki:

    The Swedish Consumer Agency/KO

    Tage Erlandergatan 8A, 651 02, Box 48 Karlstad

    Gdzie mogę złożyć reklamację?

    • Bezpośrednio na promie w recepcji podczas rejsu.

    Po rejsie na adres: reklamacje@unityline.pl

  • Co to jest dodatek paliwowy?

    • Dodatek paliwowy to oplata związana ze wzrostem i zmianą cen paliw na rynku.

    Czy na promie/terminalach jest kantor?

    • Na promie nie ma kantoru.
    • Na terminalu w Świnoujściu oraz Ystad nie ma kantoru.

    Jakie są regulacje celne dotyczące przewozu rzeczy?

    • W Unii Europejskiej istnieją pewne granice między przewozem towarów w celach prywatnych i handlowych. Pełnoletnia osoba może wwieźć bez cła:
    • Wyroby tytoniowe

    800 papierosów do Szwecji/Polski

    400 cygaretek

    200 cygar

    1 kg tabaki lub tytoniu

    • Wyroby alkoholowe

    10 litrów alkoholu powyżej 22%

    20 litrów alkoholu 15-22%

    90 litrów wina (ale nie więcej niż 60 litrów wina musującego)

    110 litrów piwa

    • Szczegółowe informacje można uzyskać dzwoniąc do Izby Celnej pod numerem (58) 666 93 93.

    Czy w pobliżu terminalu znajduje się parking?

    • Na terminalu znajduje się zarówno parking strzeżony jaki i niestrzeżony.

    Czy na terminalu/promie dostępne są wózki inwalidzkie? Czy są one dostępne dla pasażerów podczas rejsu?

    • Prom posiada wózek inwalidzki , do dyspozycji klienta w razie potrzeby.
    • Informacje o rezerwacji wózka trzeba zgłosić wcześniej pod numerem telefonu

    +48 91 88 02 909 (tel.kom.)

    +48 801 989 771 (tel. stac.)

    Czy mogę wjechać na prom samochodem z instalacją gazową?

    • Samochody mogą posiadać wbudowaną instalację gazową. Nie jest dozwolone przewożenie benzyny w kanistrach i innych pojemnikach oraz napełnionych butli z gazem (propan-butan).

    Brak „roamingu unijnego” na statku.

    • Od czerwca 2017 na obszarze Unii Europejskiej zniesiono opłaty roamingowe. Jednakże ta opcja („roaming unijny”) nie jest dostępna na statkach Unity Line, ponieważ podróż odbywa się przez wody międzynarodowe. O koszcie roamingu decyduje Twój operator komórkowy i od niego należy się dowiadywać o ceny połączeń (np. na www lub poprzez SMS). Aby uniknąć wysokich kosztów pobierania danych, sugerujemy wyłączenie roamingu danych w urządzeniach mobilnych lub przełączenie tych urządzeń w tryb samolotowy zaraz po wyjściu z portu.

    Czy na promie jest przechowalnia bagażu oraz jaka jest dopuszczalna waga i wymiary bagażu?

    • Na promie znajduje się bezpłatna przechowalnia bagażu,
    • Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Przewozu pasażer, w ramach umowy, może przewieźć Bagaż o wadze nieprzekraczającej 60 kg i wymiarach nieprzekraczających 70 cm x 50 cm x 40 cm. Wszelkie przedmioty przekraczające tę wagę przewożone będą jako Ładunek, chyba że mogą w oparciu o Warunki zostać uznane za Pojazd. Powyższe ograniczenia nie dotyczą Niezbędnego Sprzętu Medycznego, który przyjmowany będzie do przewozu jak Bagaż, o ile Warunki nie stanowią inaczej.
    • Pasażer zobowiązany jest zgłosić Przewoźnikowi wszelkie przedmioty, przewyższające limit wagowy lub gabarytowy.

    Czy muszę się przedostać najpierw promem miejskim do Świnoujścia żeby dojechać na odprawę?

    • Nie jest konieczny transport miejskim promem by dostać się na terminal promowy.

    Ile jest km między Świnoujściem a Ystad ?

    • Odległość ze Świnoujścia do Ystad wynosi 92 mile morskie, czyli 170,384 km.

    Jak daleko znajduje się dworzec kolejowy od Terminala (Polska/Szwecja)?

    • Zarówno w Ystad jak i w Świnoujściu, dworzec kolejowy znajduje się przy terminalu promowym w odległości ok 600 m.

    Czy można podróżować promem na prawo jazdy albo na norweską / szwedzką kartę kredytową ze zdjęciem?

    • Dokumentami upoważniającymi do przekroczenia granicy są tylko i wyłącznie dowód osobisty lub paszport.

    Czy mogę wjechać na kolcach na prom?

    • Nie można wjechać na prom autem z kolcami.

    Czy mogę holować inne auto na prom?

    • Na prom mogą wjechać jedynie pojazdy w pełni sprawne lub znajdujące się na lawecie.

    Ile czasu płynie prom?

    • Promy Polonia i Skania ze Świnoujścia do Ystad płyną średnio ok 7,5 h. Długość rejsu może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne lub inne czynniki niezależne od nas.

    Jeśli zgubiłam/em dowód i mam zaświadczenie z Urzędu a nie mam innego dokumentu tożsamości, to czy mogę płynąć promem?

    • Dokumentami upoważniającymi do przekroczenia granicy są tylko i wyłącznie dowód osobisty lub paszport. Zaświadczenie nie posiada zdjęcia, więc nie można na jego podstawie podróżować promem.

    Czy mogę potwierdzić swoją tożsamość na terminalu promowym w Polsce lub Szwecji za pomocą aplikacji mObywatel?

    Nie. Podczas kontroli na terminalach promowych wymagane jest okazanie tradycyjnego dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport). Zgodnie z informacją Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na stronie https://www.gov.pl/web/mobywatel/mobywatel-dokument z aplikacji można skorzystać tylko na terenie Rzeczypospolitej Polski:

    • Z mObywatela skorzystasz w pociągach, podczas kontroli, podczas wyborów, przy zakładaniu kart lojalnościowych, odbierając „polecony” na poczcie, na siłowni, w sklepie, w recepcji, w przychodni, w hotelu, przy korzystaniu z innych usług.
    • Z mObywatela nie skorzystasz w sytuacji, w której prawo wymaga okazania dowodu osobistego lub paszportu (np. w banku, na lotnisku, u notariusza, rejestrując kartę SIM).
    • NIE MOŻESZ korzystać z mObywatela, jeśli twój dowód osobisty jest nieważny — na przykład został zastrzeżony z powodu kradzieży lub zagubienia.